جرثقیل سقفی

مجله علمی – تخصصی ایکد | شماره 51 | فصلنامه بهار 1403

حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می‌باشد به تمامی عزیزان تبریک و تهنیت عرض کرده و سالی سرشار از برکت و معنویت را از درگاه خداوند منان برایتان خواستاریم.

استانداردهای GS1 مجموعه‌ای از استانداردهای بین‌المللی هستند که برای شناسایی، ردیابی و مدیریت محصولات و خدمات مورداستفاده قرار می‌گیرند. این استانداردها در بسیاری از صنایع، از جمله صنعت مواد معدنی، بسیار حیاتی هستند. استفاده از استانداردهای GS1 برای ردیابی مواد معدنی از طریق ایجاد شناسه‌های یکتا و مبتنی بر استانداردهای جهانی، توانایی بهبود زنجیره تأمین، افزایش شفافیت و اعتماد در بازار را به شرکت‌ها می‌بخشد.

با توجه به اهمیت و جایگاه مصنوعات طلا و جواهر ایرانی در فضای ملی و بین‌المللی، شناسنامه دار کردن مصنوعات طلا و جواهر، گامی موثر در جهت حفظ اعتبار و اصالت ایرانی است. در این راستا استفاده از بستری امن و جامع که زیرساخت‌های مورد نیاز، امکان صدور شناسنامه مصنوعات طلا و جواهر را فراهم سازد، بسیار راهگشاست که شناسنامه‌دار کردن سنگ‌های قیمتی با استفاده از استانداردهای GS1، از طریق ایجاد شناسه‌های یکتا و مبتنی بر استانداردهای جهانی، توانایی بهبود زنجیره تأمین، افزایش شفافیت و اعتماد در بازار را به شرکت‌ها می‌بخشد و همچنین با حفاظت از اصالت سنگ‌های ایرانی در سطح بین‌المللی به افزایش اعتبار این سنگ‌ها در سطح جهانی کمک شایانی می‌نماید. نظر به لزوم شناسنامه‌دار کردن مصنوعات طلا و جواهر این امر به عنوان یکی از پروژه های مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران تعریف شد و در حال حاضر قابل اجرا می‌باشد. در این شماره از فصلنامه مقالات کاربردی شامل مزایای شناسنامه‌دار کردن گوهرسنگ ، چشم‌انداز استفاده از فناوری بلاک‌چین در فرآیندهای حمل‌ونقل و زنجیره تأمین، نقش استانداردهای GS1 برای شناسایی و ردیابی مواد معدنی، رونق صنعت کشاورزی ایران و نقش مرکز با استفاده از استانداردهای GS1، به‌کارگیری بارکدهای دوبعدی GS1 در خرده‌فروشی نمونه‌هایی از مطالعات موردی انجام شده در کشورهای استرالیا و تایلند، ارائه شده است. از کلیه پژوهشگران و متخصصین در این حوزه دعوت به عمل می‌آید به‌منظور همکاری با این مجله و غنا بخشیدن به مطالب آن یافته‌های علمی خود را به آدرس پایگاه اینترنتی مجله به نشانی    e-code@gs1-ir.org  ارسال نمایند تا پس از تأیید کمیته علمی به چاپ برسد. شایان ‌ذکر است فصلنامه به‌صورت دیجیتال در سایتwww.e-code.irدر دسترس عموم علاقه‌مندان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.