جرثقیل سقفی

مجله علمی – تخصصی ایکد | شماره 45 | فصلنامه تابستان 1401

تحولات روزافزون عرصه علم و تکنولوژی جهان را به دهکده کوچکی تبدیل نموده که در آن کسب و کارها به راحتی فارغ از مرزهای جغرافیایی کشورها با یکدیگر ارتباط و تعامل برقرار می‌نمایند و این موضوع اهمیت ایجاد زبان مشترک جهانی کسب و کار را چند برابر می‌نماید. از آنجایی که سازمان جهانی GS1  با همین شعار به عنوان متولی ایجاد زبان مشترک بین کسب و کارها از سال 1974 میلادی تا کنون  فعالیت داشته، امروزه بیش از پیش مورد توجه دولتها و بنگاه‌های اقتصادی قرار گرفته است، به همین ترتیب مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران به عنوان نماینده این سازمان در ایران نقش خطیر را برعهده دارد. لذا به عنوان یکی از اقدامات خود مسئله معرفی،توسعه و ترویج استانداردهای GS1 برعهده دارد. از طریق فصلنامه‌های پژوهشی، علمی و تخصصی را مهم و حیاتی می‌داند.

در این شماره از فصلنامه مقالات کاربردی شامل پدافند غیرعامل- مدیریت بحران در دیتا سنتر، تحول در صنعت خرده فروشی با مدل داده جهانی GS1، نوآوری دیجیتالی از طریق GS1  در زنجیره تامین مواد غذایی، قابلیت استانداردهای GS1  و راهکارهای هوشمند‌سازی بخش سلامت، ره‌آورد توسعه استانداردهای GS1  و افزایش قابلیت ردیابی در کل زنجیره تامین ارائه شده است.

از کلیه پژوهشگران و متخصصین در این حوزه دعوت به عمل می‌آید به‌منظور همکاری با این مجله و غنا بخشیدن به مطالب آن یافته‌های علمی خود را به آدرس پایگاه اینترنتی مجله به نشانی   e-code@gs1-ir.org

 ارسال نمایند تا پس از تائید کمیته علمی به چاپ برسد.

 شایان ‌ذکر است فصلنامه به‌صورت دیجیتال در سایت www.e-code.ir  و پایگاه اینترنتی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی به نشانی http://trindoc.itsr.ir در دسترس عموم علاقه‌مندان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.