جرثقیل سقفی

مجله علمی – تخصصی ایکد | شماره 43 | فصلنامه تابستان 1400

شیوع ویروس کرونا تاثیر قابل توجهی بر عمبکرد کسب و کارها و به ویژه زنجیره تامین جهانی داشته است. از زمان شروع همگیری COVID-19 ، کسب و کار های متعددی مجبور به تعدیل فعالیت های خود شدند و تعاملات خود را در سطح ملی و بین المللی محدود ساختند. بسیاری از قراردادهای تجاری ناتمام ماند و یا به تاخیر افتاد و صدمات زیادی بر اقتصاد جهانی وارد آمد. از سوی دیگر بروز این بحران جهانی باعث شد تا سیاستگذاران، اندیشمندان و مدیران راهبردی به فکر یافتن راه حل های دیگر جهت برون رفت از بحران بیفتند و به عبارت دیگر پارادایمی جدید در عرصه تجرات و کسب و کارها به وجود آمد. پارادایمی که ریشه در بکارگیری گسترده از فناوری های نوین دارد. فناوری های که بتوانند با تکیه بر هوشمندی سطح بالا، مسیر تجرات و فعالیت های کسب و کارها را هموار سازند. اقدامات صورت گرفته در سطوح مختلف، از سطح بنگاه تا صنعت، کشور، منطقه و جهان گواه بر آن است که چگونه به کارگیری مناسب از فناوری های نوین توانسته تا حد قابل قبولی فعالیت های اقتصادی را احیا نماید و ساختار سیستم های اقتصادی و اجتماعی را متحول سازد. از این رو ایجاد آمادگی و فراهم نمودن زیرساخت های لازم به ویژه زیرساخت های مربوط به زنجیره تامین در سطح ملی و بین المللی لازمه ماندگاری و رشد در دوران جدید خواهد بود.

در این شماره از فصلنامه مقالات کاربردی شامل کاربرد استانداردهای GS1 در صنعت بهداشت و درمان جهان، مدل سازگاری لجستیک (LIM)،GS1 و حصول اطمینان از عملکرد زنجیره تأمین جهانی مقابله با Covid-19 ، دریافت گواهی Activate-grade ، استانداردهای کالانما سازی اقلام عملیاتی در شرکت­های صنعتی جهت مدیریت بهینه اقلام و تأمین منابع، یکپارچه‌سازی اطلاعات؛ کاربرد بانک داده GDSN ارائه ‌شده است.

از کلیه پژوهشگران، متخصصین و اندیشمندان در این حوزه دعوت به عمل می‌آید به‌منظور همکاری با این مجله و غنا بخشیدن به مطالب آن یافته‌های علمی خود را به آدرس پایگاه اینترنتی مجله به نشانی e-code@gs1-ir.org  ارسال نمایند تا پس از تائید کمیته علمی به چاپ برسد.

شایان ‌ذکر است فصلنامه به‌صورت دیجیتال در سایت www.e-code.ir  و پایگاه اینترنتی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی به نشانی http://trindoc.itsr.ir در دسترس عموم علاقه‌مندان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.