جرثقیل سقفی

مجله علمی – تخصصی ایکد | شماره 40 | فصلنامه زمستان 98

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

 

حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد را تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت و سلامتی را از درگاه خداوند متعال و سبحان برای شما مسئلت می­­نمایم. سلامتی بزرگترین نعمت خداست، از خداوند منان سلامتی و آرامش برای تمام هموطنانم را خواستارم و  بهترین ها  برای  مردم کشور­عزیزمان ایران آرزومندم.

مرکز ملی شماره‏گذاری کالا و خدمات در راستای اهداف کلان خود به عنوان قطب کدینگ کشور و به منظور دانش بنیان نمودن استفاده از نظام‏های کدینگ و همچنین استانداردهای GS1 به منظور شفاف‏سازی و تسهیل زنجیره تامین چرخه اقتصادی، صنعتی و تجاری و همچنین کلیه فعالیت‏های مرتبط با رفاه حال اقشار مردم  از سال 1394اقدام به تهیه و نشر فصلنامه علمی – تخصصی  با نام ” ایکد” نمود. که در این راستا تا کنون با همکاری مدیران و کارشناسان موفق در این حوزه ­در راستای اشاعه دانش­کدینگ و به منظور دسترسی آسان و سریع تمامی کاربران حوزه‏های مختلف کسب و کارها در زنجیره تامین به این یافته‏ها و دستاوردهای کدینگ و به منظور کاربردی نمودن هر چه بیشتر یافته‏های علمی در جهت بهبود مدیریت و کارایی زنجیره تامین موفق به انتشار 39 فصلنامه شده است. همچنین مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران موفق به دریافت مجوز کمیسیون دولتی و وزارت­ارشاد جهت انتشار و نشر فصلنامه ایکد شده است. امید است با به کارگیری استانداردها و راهکارهای GS1 در زندگی روزمره و کسب و کارهای تجاری کیفیت و ایمنی محصولات را بالا برده و باعث اطمینان خاطر مصرف کنندگان در سراسر نقاط جهان شویم.

فصلنامه علمی و تخصصی زمستان 1398 ایکد با­ هدف ایجاد شفافیت در زنجیره تأمین و حمل و نقل در خصوص آشنایی  با  سيستم‏ها و نظام‏های کدینگ و ترجمه آخرین مقالات روز دنیا در این حوزه به همراه مطالعات موردی کشورها و شرکت‏های برتر دنیا منتشرشده که علاقه‌مندان می‌توانند به مطالب آن به شرح ذیل مراجعه نمایند. فصل اول به ارائه مقالات علمی – تخصصی در جهت نحوه تعامل لجستیکی با استفاده از لیبل لجستیکی GS1 و ردیابی در قطعات در سیستم­های صنعتی با استفاده از استانداردهای GS1 و همچنین ردیابی محصولات شیمیایی مورد استفاده در کشاورزی در طول زنجیره تامین پرداخته است.­در فصل دوم مقالات کاربردی شامل ­معرفی خدمات مرکز GS1 ایران به فروشگاه­های زنجیره ای و چگونگی دادن اهمیت به مشتری و مصرف ­کننده با اعمال استانداردهای GS1 برای ایجاد ثبات و سرعت درارائه خدمات  و سنجش تاثیر تکنولوژی RFID در خرده فروشی و معرفی سیستم SAP و ارتباط آن با GS1 است. بدین‌وسیله از کلیه پژوهشگران متخصصین و اندیشمندان در این حوزه دعوت به عمل می‌آید تا جهت همکاری با مجله مذکور و غنا بخشیدن به مطالب آن مقالات و تحقیقات خود را به آدرس info@ecode.gs1-ir.org ارسال نمایند تا با نام نویسنده در مجله به چاپ برسد، شایان‌ذکر است فصلنامه به‌صورت دیجیتال و قابل دانلود در سایت   www.ecode.gs1-ir.org و قابل دسترس در سایت موسسه مطالعات و پژوهش­های بازرگانی در سایت https://trindoc.itsr.ir/  ­برای علاقه‌مندان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.