جرثقیل سقفی

نمونه‌های کاربردی، نتایج استفاده از استانداردهای ردیابی GS1

ماهنامه شماره 28 (آذر ماه 1396)

مقدمه:

مسير اعتماد و شفاف‌سازي از استاندارد‌هاي GS1 مي‌گذرد. استاندارد‌هاي GS1 براي ساختن فرداي بهتر است.

يك كشاورز را تصور كنيد كه در حال برداشت محصول و بسته‌بندي آن است. تصور كنيد، كه كشاورز قادر است بعد آماده‌سازی محصول براي حمل اطلاعات مهم در مورد برداشت، فاكتور‌هاي پايداري و يا نيازمندي‌هاي ديگر را در اختيار شركاي پایین‌دست زنجیره‌تامین قرار دهد.

يك متصدي خرده‌فروشي را تصور كنيد كه در حال بررسي موجودي كالا‌ها در قفسه‌ها است. تصور كنيد كه متصدي فروش قادر خواهد بود در كوتا‌ه‌ترين زمان ممكن اقلامي را كه فروش نرفته‌اند را به‌سرعت شناسايي كرده و روش ديگري براي استفاده از آن‌ها پيدا كند و به اين شكل از دورریز و هدر رفت آن‌ها، جلوگيري كند.

يك مصرف‌کننده را در فروشگاه تصور كنيد. تصور كنيد كه مشتري قادر است مبدأ كالايي كه می‌خواهد بخرد و مسير حركت آن در زنجیره‌تامین را ببيند و سريع براي خريد آن تصميم‌گيري كند.

تصور كنيد به يك بيمار واكسني تزريق مي‌شود. زنجیره‌تامین بهداشت و درماني را تصور كنيد كه در تمام نقاط آن كنترل مي‌شود كه واكسني كه تزريق مي‌شود سالم باشد (مرجوعي نباشد، جعلي نباشد و در طول سفر در زنجیره‌تامین تا رسيدن به درمانگاه، به‌صورت مناسب ذخيره و نگهداري شود)

تصور كنيد يك تكنيسين اتاق عمل در حال آماده‌سازي ابزار جراحي براي اتاق عمل است. تصور كنيد تكنيسين جراحي قادر به اسكن سريع ابزارآلات پزشكي و تشكيل سيني‌هاي حراجي مختلف متناسب با هر عمل جراحي است، بطوريكه مطمئن باشد محتواي هر سيني کاملاً درست و منطبق با دستور پزشك است و هيچ تجهيزي به دليل اينكه در چيدمان آن اشتباه شده است، برگشت داده نخواهد شد.

يك متخصص تداركات را تصور كنيد كه در پشت سيستم كامپيوتري يا تلفن همراه خود، مي‌داند چه كالايي در كجاي انبار قرار دارد و چقدر زمان براي خريد آن زمان لازم است.

يك كارگر فروشگاه پوشاك را در حال باز كردن لباس‌ها و اسكن كردن آن براي قرار دادن لباس در قفسه‌ها در نظر بگيرد. تصور كنيد فرآيند دريافت كالا در فروشگاه‌هاي لباس شلوغ با استفاده از باركد و RFID و دسترسي راحت به اطلاعات رديابي، با سرعت بيشتري انجام مي‌شود.

تصور كنيد يك مشتري در حال بررسي ليبل يك بلوز، پيراهن، شلوار و يا يك لباس زنانه است. تصور كنيد خريدار در مورد مبدأ كالا و كيفيت و شرايط كاري و نگهداري لباس كنجكاو است و اطلاعات در كوتاه‌ترين زمان در اختيار او قرار مي‌گيرد و او به‌راحتی مي‌تواند در مورد خريد آن تصميم بگيرد.

يك كارگر بارانداز را تصور كنيد كه در حال اسكن يك كانتينر است. تصور كنيد كارگر بدون نياز به باز كردن کانتینر قادر است از محتويات كانتينر و مكاني كه ارسال‌شده است به‌صورت دقيق، مطلع شود.

يك تعمير‌كار فني كارخانه را در نظر بگيريد كه يك موتور خودرو، ماشين چمن‌زني، لكوموتيو قطار و غيره را بازکرده است. تصور كنيد تعميركار به‌راحتی به سوابق تعميرات تجهيز و قطعات آن دسترسي دارد و به‌سرعت مي‌تواند وضعيت تجهيز را با توجه به آخرين دستورالعمل كارخانه سازنده مشخص كند كه تجهيز قابل تعمير است و يا بايد اسقاط شود و يا براي تعميرات به تأمین‌کننده آن ارجاع داده شود.

يك تعميركار خودرو را در نظر بگيريد. تصور كنيد تعميركار خودرو شما لنت خودرو جديد شمارا بررسي كرده و اصل بودن آن را ضمانت مي‌كند و سلامت خودرو و سرنشينان آن را تضمين مي‌كند.

چطور استانداردها مشكلات را پاسخ مي‌دهند و پاسخگوي نيازمندي‌ها هستند

استاندارد‌هاي GS1 زبان مشترك كسب‌وكار هستند. زباني براي شناسايي، ثبت و ضبط خودكار داده‌ها و به اشتراك‌گذاري اطلاعات به‌صورت خودكار و صحيح، به صورتي كه هركسی كه اين اطلاعات را دريافت مي‌كند، بدون توجه به اينكه چه كسي است و يا كجا است، قادر به فهم آن باشد.

استاندارد رديابي GS1 در ورژن 2 به‌صورت كامل مورد بازبيني قرارگرفته و متناسب با فضا و فرصت‌هاي امروزي و چالش‌های دنياي ديجيتال طراحی‌شده است (در بخش چهارم به آن اشاره‌شده است)

اعتماد از وجود قابليت رديابي حاصل مي‌شود. نقطه‌ها را با استاندارد‌هاي GS1 به هم وصل كنيد.

استاندارد‌هاي GS1 امكان، شناسايي، ثبت و ضبط خودكار اطلاعات و به اشتراک‌گذاری آن به‌صورت خودكار و صحيح در مورد محصولات، مكان‌هاي كسب‌وكار و غيره را ايجاد مي‌كند.

شماره‌هاي شناسايي GS1 براي صاحبان برند و شركاي تجاري، اين امكان را فراهم مي‌كند كه يك شماره يكتا براي شناسايي شركت‌ها، محصولات، مكان‌ها، اموال و خدمات ايجاد و تخصيص دهند. صاحبان برند و شركاي تجاري از قابليت شناسايي منحصر‌به‌فرد در سرتاسر جهان منتفع مي‌شوند.

حامل‌هاي داده GS1 يكي از مشهود‌ترين مزيت‌هاي استفاده از استاندارد‌هاي GS1 هستند. حامل‌هاي داده GS1، كه عموماً باركد‌ها و تگ‌هاي RFID هستند، براي نشانه‌گذاري بر روي محصول و يا بسته‌بندي استفاده مي‌شوند. حامل‌هاي داده GS1 استفاده از شناسه‌هاي GS1 را در هر مكان از زنجیره‌تامین ممكن ساخته و ثبت و ضبط اطلاعات آن را با استفاده از باركد اسكنر‌ها، قرائت گرهای RFID و برنامه‌هاي موبايلي امكان‌پذير مي‌كند.

استاندارد‌هاي GS1 تبادل اطلاعات اصلي، تراكنشي و رويداد فيزيكي كالا را امكان‌پذير مي‌سازد. استاندارد‌هاي GS1 امكان انتشار اطلاعات از منابع قابل‌اعتماد و مورد تائید را ايجاد مي‌كند. بنابراين استاندارد‌هاي GS1 امكان شناسايي، ثبت و ضبط خودكار و به اشتراک‌گذاری اطلاعات محصولات، دارايي‌هاي فيزيكي، مكان‌ها و غيره به‌صورت خودكار و صحيح را ايجاد مي‌كند. زماني كه صاحبان برند و شركاي تجاري از استاندارد‌هاي GS1 استفاده مي‌كنند موجب مي‌شود كسب‌وكار بهتر و با بهره‌وري بيشتر صورت بگيرد.

استاندارد‌هاي GS1 با ايجاد اعتماد بين فرآيند‌ها و سيستم‌هاي شركاي تجاري در يك زنجيره‌تامين باعث افزايش کارآیی و بهره‌وري مي‌شود.

وقتی‌که شركاي تجاري در زنجیره‌تامین از استاندارد‌هاي شناسايي، ثبت و ضبط خودكار اطلاعات و به اشتراک‌گذاری اطلاعات محصول استفاده كنند، قابليت تعامل با يكديگر ايجاد مي‌شود.

قابليت تعامل، كليدي است برای رسيدن به شفافيت در زنجیره‌تامین با استفاده از سيستم رديابي.

رديابي با استفاده از استاندارد‌هاي GS1:

  • باعث خودكار‌سازي فرآيند‌ها مي‌شود: زماني كه شما از استاندارد‌هاي GS1 استفاده مي‌كنيد و قابليت تعامل بين شركاي تجاري وجود دارد.
  • موجب مديريت بهتر جريان محصول مي‌شود: زيرا جريان اطلاعات بين شركاي تجاري زنجیره‌تامین با بهره‌وري بيشتري انجام مي‌شود.
  • موجب مديريت ساده‌تر و كاراتر زنجیره‌تامین شده و به شركاي تجاري اين امكان را مي‌دهد كه ريسك‌هاي موجود را بهتر شناسايي و مديريت كنند.
  • توانایی شركاي تجاري در درک سطح تطابق با قوانین و مقررات در زمينه فعاليت مربوط به خود را افزایش می‌دهد.

موارد کاربردی:

در ادامه نمونه‌هايي در مورد چندين برند كه از استاندارد‌هاي GS1 در فرآيند‌هاي رديابي استفاده كردند و مزيت‌هاي به‌دست‌آمده از به‌کارگیری اين استاندارد‌ها بيان مي‌شود.

فروشگاه كارفور برزيل

فروشگاه كارفور كه يكي از بزرگ‌ترین فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در جهان است و در بيش از 30 كشور فعاليت مي‌كند، تقریباً 160 فروشگاه در 14 ايالت برزيل دارد.

چالش‌ها:
افزايش بهره‌وري و كيفيت مواد غذايي كه به مردم برزيل عرضه مي‌شود، با استقرار سيستم رديابي مواد غذايي و برنامه پايش آن.

رويكرد:
كارفور با پذيرفتن خودكار‌سازي فرآيند‌هاي دريافت و حمل‌ونقل با استفاده از استاندارد‌هاي GS1 و اطلاعات مهم محصول مانند شماره‌سریال، تاريخ انقضا، مشخصات ابعادي كالا و شماره بچ موفق به مديريت بهتر محصولات در فرآيند انبارداري شده است و از كيفيت محصولاتي كه به فروش مي‌رسد، مطمئن است.

  • نتايج:
    13 ساعت بهبود بهره‌وري از طريق خودكار‌سازي فرآيند
  • 20 دقيقه صرفه‌جويي زماني در هر بازرسي
  • كاهش 100 درصدي خطاي انساني در هنگام چاپ ليبل
  • عدم اثر‌گذاري منفي بر روي فرآيند‌هاي موجود با استقرار سيستم رديابي و شناسايي جعبه‌ها و پالت‌ها
  • شناسايي 800 تأمین‌کننده ميوه و سبزيجات در طي 12 ماه
  • صرفه‌جويي 75.000 دلار آمريكا به‌طور ساليانه
  • در بخش مواد غذايي، نيازمندي‌ها و اهداف پاسخگويي به قوانين ايمني مواد غذايي است و مزيتي كه از اين راه به دست مي‌آيد وفاداري مردم به برند، قابل‌اعتماد بودن مواد غذايي و كاهش ورود محصول تقلبي به زنجیره‌تامین است.

NORCO

NORCO يك شركت لبنياتي استراليايي است كه در منطقه NSW (New South Wales) استراليا، از سال 1895 ميلادي تاکنون فعاليت مي‌كند. حوزه فعاليت اين شركت لبني توليد محصولاتي مانند شير، خامه، پنير و ماست است و مانند ديگر شركت‌هاي استراليايي براي رشد و توسعه خود به دنبال بازار‌هاي صادراتي، مخصوصاً بازار چين مي‌گردد. يكي از مهم‌ترین چالش‌هايي كه شركت NORCO در صادرات به چين با آن مواجه بود، مطابقت داشتن با قوانين ايمني مواد غذايي چين كه شامل سيستم احراز هويت محصول و رديابي از ابتدا تا انتها زنجیره‌تامین مواد غذايي است.

قوانين ايمني مواد غذايي چين:

ماده 42: محصولات تمامي تامين‌كننده‌گان مواد غذايي بايد قابليت رديابي كامل داشته باشد.

ماده 94: محصولات شركت‌هاي صادر‌كنندگان و توليدي خارجي بايد با اين قانون و استاندارد ملي ايمني غذا منطبق باشند و مسئوليت اطلاعات درج‌شده بر روي برچسب محصول و دستورالعمل‌ها را بر عهده بگيرند.

رويكرد
شركت NORCO به دنبال جلوگيري از ورود كالاي جعلي با استفاده از يك سيستم به‌منظور تائید اصالت كالا‌هاي خود استفاده مي‌كند. اين سيستم منطبق با استاندارد‌هاي باركد GS1 است و به‌صورت یکپارچه با سيستم ERP عمل مي‌كند. شركت NORCO با استفاده از استاندارد‌هاي GS1 از جعل محصولات شير خود در بازار چين جلوگيري مي‌كند. استاندارد‌هاي GS1 مورداستفاده توسط اين شركت شامل استاندارد‌هاي شناسايي منحصر‌به‌فرد محصولات و استاندارد خدمات اطلاعاتي كد الكترونيكي محصول (EPCIS) است که براي صاحبان برند يك روش كارا و مؤثر براي رديابي و ره‌گیری محصول ايجاد مي‌كند و ورود محصولات تقلبي و توزيع غیرمجاز محصول جلوگيري مي‌كند. علاوه بر اين مصرف‌كنندگان از سلامت و كيفيت محصولات مصرفي خود اطمينان حاصل مي‌كنند. اين موضوع موجب تسهيل در امور بازرسي و قرنطينه چين (CIQ) و ساده‌سازي فرآيند‌ها گمركي مي‌شود.

نتايج:
72 درصد از مشترياني كه با استفاده از نرم‌افزار NORCO اصالت محصولات اين شركت را تائید كردند به‌صورت منظم از اين نرم‌افزار براي تائید اصالت محصولات اين شركت استفاده مي‌كنند.

67 درصد مشتريان كه محصولات را اسكن مي‌كنند به اطلاعات بازاريابي محصول نيز دسترسي دارند.

99 درصد از افرادي كه محصول را اسكن مي‌كنند، وضعيت فراخوان محصول را كنترل مي‌كنند.

قابليت تائید اصالت محصول و رديابي مكان فيزيكي شير در طول زنجیره‌تامین فاكتور‌هاي مهمي بودند كه دستگاه‌هاي قانون‌گذار چين را راضي به تجدیدنظر در فرآيند‌هاي ترخيص كالا در فرآيند‌هاي مرزي كرد. ترخيص كالا در فرآيند‌هاي مرزي ظرف مدت 5 روز صورت مي‌پذيرد تا مطمئن شوند محصول تازه در بازار‌هاي چين بفروش مي‌رسد.

با استفاده از اين سيستم، شركت‌هاي لبنياتي از اينكه برندشان مورد جعل قرار نگيرد و يا محصولاتشان توسط كانال‌هاي غیرمجاز در بازار چين توزيع نشود، اطمينان حاصل مي‌كنند و يك فرصت منحصر‌به‌فرد در اختيار اين شركت‌ها قرار مي‌دهد تا به‌صورت مستقيم و بدون واسطه با مصرف‌كنندگان خود ارتباط داشته باشند.

غذا‌هاي دريايي

GS1 ايرلند با صنايعي كه در زمينه غذاي دريايي فعاليت مي‌كنند و مي‌خواهند با قوانين رديابي غذاهاي دريايي EU منطبق باشند، همكاري مي‌كند.

چالش‌ها:
تقاضاي بازار و مصرف‌كنندگان براي اطلاعات كامل و صحيح محصولات و بهبود سلامت و ايمني مواد غذايي، صنايع و كارخانه‌هاي مواد غذايي را تحت‌فشار قرار مي‌دهد. براي محصولات مربوط به ماهي و آبزيان پرورشي تعداد بیشتری از مقررات نیز ظاهرشده است که نیازمند به اشتراک‌گذاری اطلاعات محصول توسط ذينفعان در سراسر زنجیره‌تامین غذاهای دریایی است.

رويكرد:
ذينفعان زنجيره به همراهي GS1 ايرلند يك پروژه در چندين فاز مختلف به‌نام e-LOCATE تعريف كردند كه در آن بهترين نمونه سيستم رديابي با استفاده از استاندارد‌هاي GS1 در زمينه‌هاي توزين، ليبل زدن محصول و ارتباط و تبادل اطلاعات ايجاد كردند.

  • نتايج:
    ايجاد يك فرآيند استاندارد كه طي آن شركاي تجاري قادر به تبادل بي‌نقص اطلاعات و دريافت اطلاعات رديابي هستند.
  • انطباق كارآمد با قوانين به‌وسیله خودكار‌سازي فرآيند ثبت اطلاعات رديابي
  • تجزیه‌وتحلیل پیشرفته هزینه‌های تولید و مدیریت موجودی
  • بهبود فرآيند فراخوان محصول به‌صورت هدفمند به‌منظور افزايش ايمني محصول
  • بهبود خدمات ارتباط با مشتري با سيستم قابل‌اعتماد رديابي

Alimentaria- آرژانتين

ALIMENTARIA SAN FRANCISCO نمونه كاربردي جديدي است كه در نمونه‌هاي كاربردي استاندارد‌هاي GS1 بيان مي‌شود.

ALIMENTARIA SAN FRANCISCO يك شركت SME (جزو شرکت‌های کوچک و متوسط محسوب می‌شود.) است كه به فرآيند توليد انواع نان، شيريني و كلوچه پرداخته است. اين شركت در مركز آرژانتين قرارگرفته و داراي 100 كارمند در فضاي حدوداً 3000 مترمکعب است و محصولات ناني خرده‌فروشاني كه محصول باکیفیت عالي و ايمن لازم دارند را تأمین مي‌كنند.

چالش‌ها:

چالش آن‌ها نتيجه نياز مشتري به شفافيت اطلاعات در مورد محصولي است، كه آن را خريداري مي‌كند. پاسخ‌گويي به نياز مشتريان كه از انتظار دارند محصول ايمن و سلامت خريداري كنند و اطلاعات شفافي در اين زمينه داشته باشند آن‌ها فهميدند كه مشتري امروزي نيازمندي بيشتري دارند و محصول باکیفیت براي آن‌ها كافي نيست. آن‌ها رفتار مشتريان را در خرده‌فروشي‌ها زير نظر گرفتند و متوجه شدند مشتريان نسبت به مواد غذايي كه مصرف مي‌كنند، نگران هستند. چالش بزرگ اين شركت پاسخ‌گويي به تقاضاهايي بود كه از قفسه‌هاي خرده‌فروشي براي داشتن محصولي سالم و ايمن به همراه شفافيت اطلاعاتي براي مشتريان و مصرف‌كنندگان، اعلام مي‌شد. نيازمندي‌هاي كليدي كسب‌وكار، چگونگي جمع‌آوري و به اشتراك‌گذاري اطلاعات صحيح تعريف مي‌شد.

رويكرد

اين شركت با همكاري GS1 آرژانتين موفق به خودكارسازي سيستم رديابي خود شد. درگذشته آن‌ها مجبور به یادداشت تاريخ انقضا در برگه بودند و داراي يك سيستم رديابي بدوي بر پايه ثبت اطلاعات توسط انسان بودند كه ضريب خطاي آن بسيار زياد بود. امروزه آن‌ها سيستم رديابي دارند كه قادر هستند به‌صورت خودكار اطلاعات را با دقت و كيفيت بالايي را ثبت كند و در سيستم جامع اطلاعاتي آن‌ها انتشار دهد.

مزيت‌هايي كه با استقرار سيستم رديابي الكترونيكي براي ALIMENTARIA SAN FRANCISCO ايجاد شد شامل افزايش كارايي، امنيت، گزارش‌گيري ساده، جلوگيري از دزدبري و مفقود شدن محصول و ارائه خدمات بهتر به مشتريان مي‌شد.

سيستم رديابي و ره‌گیری دارويي تركيه (ITS)

ITS اولين سيستم موفق در زمينه رديابي و ردگيري دارو در جهان بود كه به‌منظور رديابي مكان هر بسته دارو به‌منظور عرضه قابل‌اطمینان دارو به بيماران، طراحی‌شده است.

چالش‌ها

  • جلوگیری از تقلب در بازپرداخت و تضمین ايجاد یک زنجیره تأمین قابل‌اعتماد و شفاف
  • اطمینان و تضمین عرضه قابل‌اعتماد داروهای مجاز به بیماران در ترکیه

رويكرد
تركيه سيستم رديابي و ره‌گیری دارويي را توسعه داد و بانك اطلاعاتي مركزي به‌منظور پايش حركت دارو در زنجیره‌تامین ايجاد كرد. با استفاده از این سیستم مدیریت مرکزی، ITS می‌تواند داروها را از نقطه تولید تا نقطه تحویل با استفاده از کلیدهای شناسایی، ویژگی‌هاي توصيفي محصول و بارکد‌های GS1 ردیابی و ره‌گیری کند.

  • نتايج:
    عرضه ايمن و قابل‌اطمینان دارو به بيماران
  • صرفه‌جويي سالانه 1 ميليارد دلاري
  • انجام روزانه بيش از 45 ميليون تراكنش بر روي سيستم ITS
  • سرعت‌بالای تراكنش (0.02 ثانیه براي هر تراكنش) در سيستم ITS
  • مديريت فراخوان مؤثر و مناسب
  • جلوگيري از فروش مجدد دارو‌ها
  • جلوگيري از انبارش بیش‌ازحد داروها
  • ايجاد اطلاعات باکیفیت براي بيمه‌ها
  • فراهم نمودن اطلاعات آماري صحيح، براي سیاست‌گذاری‌های مصرف دارو

HFG

HFG يكي از شركت‌هاي پيشرو و متخصص در توليد بيرينگ و بلبرینگ در صنعت راه‌آهن است و خدمات گسترده‌اي براي فرآيند نگهداري و تعميرات دوره‌اي (MRO) براي مشتريان خود مانند شركت‌هايي همچون Bahn AG آلمان، شركت راه‌آهن سوئيس (SBB) ، شركت PKP لهستان و شركت Vattenfall اروپا، ايجاد كرده است.

چالش‌ها
رديابي و رهگيري هر قطعه بيرينگ كه در سيستم استفاده مي‌شود و ثبت اطلاعات باارزش در مورد تاريخچه نگهداري و تعميرات در طول چرخه عمر آن، براي افزايش ايمني تجهيزات و انطباق با قوانين

رويكرد
شركت براي شناسايي هر قطعه بيرينگ به‌صورت منحصر‌به‌فرد از كد جهاني قلم كالا سريالي (SGTIN) استفاده كردند و آن را به‌صورت نماد ديتا ماتريس به همراه نام كارخانه توليدي و تاريخ توليد، بر روي هر بيرينگ حك كردند.

نتايج

  • نشانه‌گذاري منحصر‌به‌فرد هر بيرينگ بر اساس استاندارد‌هاي GS1 در سطح جهاني
  • كشف نقاط شناسايي نشده ناكارآمد
  • افزايش اعتماد و امنيت براي مسافران و صنعت راه‌آهن
  • ايجاد قابليت رديابي منحصر‌به‌فرد هر بيرينگ براي اينكه مشخص شود چه موقع بايد سرويس شود
  • کارآمدی و بهره‌وري منطبق با الزامات قانوني
  • دوره بازگشت سرمايه حدوداً 5 تا 7 ساله با صرفه‌جويي در زمان، هزينه و افزايش بهره‌برداري

گروه صنعتي Schaeffer

گروه Schaeffer یکی از شركت‌هاي پیشگام جهانی در زمینه عرضه قطعات خودرو و صنعتی است که تولیدکننده و فروشنده قطعات و سیستم‌های دقیق برای 60 صنعت مختلف است.

چالش‌ها
با افزايش تقاضاي مشتريان شركت Schaeffer نيازمند راه‌حلي بود كه تمامي بیرینگ خود را به‌صورت منحصر‌به‌فرد در سرتاسر جهان شناسايي كند تا بتواند از جعل آن جلوگيري كرده و كارايي بيرينگ‌هاي نصب‌شده را با افزايش كارايي خدمات نگهداري، در سرتاسر جهان بهبود ببخشد.

رويكرد
شركت براي شناسايي هر قطعه بيرينگ به‌صورت منحصر‌به‌فرد از كد جهاني قلم كالا سريالي (SGTIN) استفاده كردند و آن را به‌صورت نماد ديتا ماتريس بر روي هر بيرينگ حك كردند. به دليل جهاني بودن استاندارد‌هاي GS1، اطلاعات باکیفیت مناسب در اختيار شركت‌ها قرار مي‌گرفت و درجاهایی كه اين اطلاعات فاكتور مهمي در تصميم‌گيري بود به‌راحتی با فرآيند‌هاي كاري آن‌ها يكپارچه مي‌شد.

نتايج
تائید اصالت محصول به‌صورت آنلاين و به لحظه براي جلوگيري از ورود كالاي جعلي

ايجاد قابليت‌هاي وسيع با استفاده از باركد‌هاي استاندارد براي شركت Schaeffer و شركاي تجاري

ايجاد قابليت برنامه‌ريزي براي خدمات تعميرات پيشگيرانه و تعميرات و نگهداري كارا‌تر

90 درصد از محصولات بيرينگ جديد تولیدشده داراي GTIN سريالي هستند (تيراژ توليد= 400.000 قطعه در روز)

دسترسي دقيق به اطلاعات و تاريخچه تأمین‌کننده محصول

حفاظت از برند Schaeffer و مشتريانش

نتیجه گیری:

همان‌طور که در این مقاله اشاره شد نمونه‌های موفقی در سراسر دنیا وجود دارند که همگی از استانداردهای جهانی GS1 برای کسب‌وکار خود بهره برده‌اند و نتایج مثبتی نیز به همراه داشته‌اند. بسیاری از این موارد نمونه‌های بزرگ کسب‌وکار نیستند و این نشان می‌دهد هر صاحب کسب‌وکاری با هراندازه ابعاد کسب‌وکارش می‌تواند از این استانداردها بهره ببرد.