جرثقیل سقفی

تصاویر و داده‌های باکیفیت در کمتر از 100 روز (مطالعه موردی Immagino توسط GS1 ایتالیا) و مزایای کیفیت انبوهسازی داده در صنعت خرده‌فروشی کلمبیا (GS1 کلمبیا)

ماهنامه شماره 21 (ارديبهشت ماه 1396)

مقدمه

کسب‌وکار به‌طور فزاینده‌ای به‌خوبی داده‌های خود متصل است. داده‌های باکیفیت بالا برای ضبط داده‌های مصرف‌کنندگان و رانندگی فروش آنلاین ضروری هستند. استانداردهای GS1 ابزاری برای ساخت یک بنیان محکم برای بهبود کیفیت داده‌ها و تجارت مشترک است به‌نحوی‌که آن‌ها مطمئن خواهند شد که داده‌های سازمان شما کامل، مطابق با مقررات است. با همکاری یک تکنولوژی Brandbank و ارائه‌دهنده راه‌حل GS1 ایتالیا قادر به راه‌اندازی زمان ثبت در Immagino شد و کاربران Immagino را قادر می‌سازد تا با اتحادیه غذایی اروپا سازگار باشند. همچنین عکس‌ها و اطلاعات بسته‌بندی را به‌روزرسانی کرده به‌طوری‌که آن‌ها می‌تواند یک تجربه خرید یکپارچه آنلاین را به مصرف‌کنندگان خود پیشنهاد کنند.67٪ از خریداران اینترنتی تمایلی به خرید یک محصول بدون تصویر ندارند و نکته جالب این است که خریدوفروش آنلاین تا 40٪ هنگامی‌که تصاویر متعدد از یک محصول وجود دارد، افزایش می‌یابد.

برای خرید آنلاین، تصویر بسته معنای کسبوکار دارد. بدین معنی که مصرف‌کنندگان امروز بیشتر و بسیار با دقت متون روی جعبه، بطری و قوطی‌های مواد غذایی خریداری‌شده را می‌خوانند. اطلاعات بر روی برچسب یک بخش ضروری از فرایند تصمیم‌گیری برای خریداران است، بدین منظور که مصرف‌کنندگان می‌خواهند تمام مواد تشکیل‌دهنده مواد غذایی را که آن‌ها برای خود و خانواده‌های خود خرید کرده‌اند را بدانند. در وب‌سایت‌های خرید آنلاین، عکس‌های با کیفت برای محصولات به‌عنوان یک «تصویر بسته» هستند که این برچسب‌ها باید وجود داشته باشند و گزینه انتخابی نیستند. در این زمینه صنایع کوچک بنگاه‌های اقتصادی فعال در صنعت حلال از طریق یک شبکه در کشورهای اسلامی با همکاری مؤسسات استاندارد کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی و مؤسسات علمی و تحقیقاتی مرتبط در کشورهای اسلامی به یکدیگر می‌پیوندند.

قوانین جدید برچسب مواد غذایی

نهادهای نظارتی در سراسر جهان، در حال کار برای پاسخ به این خواسته‌ها و برای محافظت از شهروندان، با تضمین در دسترس بودن اطلاعات دقیق در مورد مواد غذایی برای فروش، فعالیت دارند. اتحادیه اروپا اطلاعات غذایی مقررات 2011/1169(EU 1169) یکی از نمونههای قابل‌مشاهده از این روند است. بسیاری از قوانین دقیق در اتحادیه اروپا 1169 در دسامبر 2014 به اجرا درآمد. به‌عنوان‌مثال، در حال حاضر، انواع اطلاعات در تمام برچسب‌های مواد غذایی آماده، ازجمله نام و توضیحات، مواد تشکیل‌دهنده آن و سایر اطلاعات بیشتر، اجباری است. یکی قوانین خاص اتحادیه اروپا 1169 مربوط به «فروش از راه دور» است، که در جهان امروز همیشه به معنی فروش از طریق وب‌سایت است. این قانون بیان می‌کند که یک مصرف‌کننده در یک وب‌سایت خرید باید به همه اطلاعات بستهبندی برای دسترسی یک مصرفکننده در یک فروشگاه خشت و گل وجود داشته باشد.

فروشگاه خشت و گل در انواع سازمانهای تجارت الکترونیکی، سازمانهای کاملاً فیزیکی (شرکتها) که با عنوان سازمانهای خشت و گل (سنتی) شناخته می‌شوند.

تصاویر باکیفیت و اطلاعات دقیق اساسی هستند

خرده‌فروشان و صاحبان نام تجاری امروز به تصاویر محصول و اطلاعات دقیق مصرف‌کننده، برای طیف گستردهای از کاربردها نیاز دارند، ازجمله: وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک، کوپن، آگهی، کاتالوگ، تبلیغات، در فروشگاه تبلیغات و سایر. استراتژی GS1 برای کمک به کاربران، دستیابی به کیفیت داده‌ها در ستون‌های کلیدی است که یکی از این اهداف، ارائه خدمات دادههای مستر است مانند خدمات تصویر، خدمات اندازه‌گیری، خدمات فیزیکی، که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد به‌راحتی خواسته‌های مصرف‌کنندگان و شرکای تجاری خود را پاسخ دهند. خدمات شرکت Immagino GS1 ایتالیا، هر دو مورد کیفیت بالای عکسها و صحت داده‌های مستر را فراهم می‌کند. نتیجه این کار ایجاد یک همکاری موفق بین GS1 ایتالیا و شرکت Brandbank، ارائه‌دهنده راهحل و متخصص در ایجاد فن‌آوری، مدیریت و توزیع اطلاعات محصول دیجیتال برای صنعت خرده‌فروشی است.

چگونه Immagino کار می‌کند؟

به‌طور خلاصه، Immagino امضاء دیجیتال مشترکین را به‌وسیله “packshots” محصولات و نیز ضبط و به اشتراک‌گذاری تمام اطلاعات چاپ‌شده بر روی برچسب محصول فراهم می‌کند. برای صاحب نام تجاری و یا خرده‌فروش، کار با Immagino GS1 ایتالیا ساده و در عین تأثیرگذار است. تولیدکننده تنها نیاز دارد که به‌طور منظم محصول را در بسته‌بندی فروشگاه ارسال نماید. تیم Immagino مراقبت از بقیه کار را به عهده دارد. اول، یکی از عکاسان حرفه‌ای Immagino عکسی از همه زوایای بسته‌بندی محصول را گرفته و دو تا از عکس‌ها با شبکه Immagino از صاحبان نام تجاری و خرده‌فروشان برای چاپ و بازاریابی دیجیتال و فعالیت‌های تبلیغاتی، ازجمله وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک، کوپن، آگهی، کاتالوگ، چاپ و تبلیغات اینترنتی، تخصیص فضای مدلهای، نمایش تبلیغاتی و سایر موارد در فروشگاه به اشتراک گذاشته می‌شود. در همان زمان، همه اطلاعات بر روی برچسب محصول چاپ‌شده که به‌صورت دیجیتالی و طبقه‌بندی‌شده شامل: توصیف، مواد تشکیل‌دهنده و غیره است.

فرآیند راستی آزمایی کیفیت دادههای قوی

اطلاعات بستهبندی است که ضبط‌شده بررسی مجدد می‌شود. چند نفر مختلف در تیم Immagino داده‌های استخراج‌شده مصرف‌کننده بر اساس اطلاعات برچسب را بررسی می‌کنند. سپس این داده‌ها توسط مالک تولیدکننده / نام تجاری که درنهایت مسئولیت کیفیت داده‌های خود رادارند تأیید نهایی می‌شود. تمامی مراحل Immagino سریع، کارآمد، بدون درز و با نقش‌های بسیار روشنی تعریف‌شده و مسئولیت برای همه طرف‌های درگیر مشخص است. «توانایی برای انتقال تصاویر به‌صورت الکترونیکی یک ابزار قدرتمند است که تسهیل فرآیندها و هزینه در سراسر زنجیره عرضه را کاهش می‌دهد. وال ریو دی ناتاله مدیرعامل شرکت، Mondelēz ایتالیا.»

فقط 100 روز برای راه‌اندازی پروژه

با تشکر از تلاش‌های GS1 ایتالیا برای ایجاد شور و شوق و حمایت قوی درمیان تولیدکنندگان و خرده‌فروشان در کشور خود، پروژه Immagino در کمتر از چهار ماه برای راه‌اندازی آماده شد. شرکت‌های زیرمجموعه برندهای پروژه این شرکت هستند. در پایان کار 100 روز نتیجه کار بدین‌صورت نمایش داده‌شده است:700 شرکت سازنده، 13 شرکت بین‌المللی و داخلی خرده‌فروش، 80% اطلاعات بازار ایتالیایی اشتراک‌گذاری شد و تعداد 40000 اقلام تجاری. شکل زیر نمایی از کل شرکت‌ها را نمایش می‌دهد. [3]


قدرت دادن به فرایند با استانداردهای GS1

استانداردهای GS1 در شرکت Immagino امکان ارائه یک‌زبان مشترک در سراسر سیستم‌ها و فرآیندهای شرکت‌های مختلف درگیر را ممکن می‌سازد. شمارههای تجارت جهانی (GTIN) GS1، پایه و اساس خدمات Immagino هستند؛ زیرا آن‌ها منحصربه‌فرد و شناسایی بدون ابهام اقلام تجاری را ممکن می‌سازند. مشخصات دقیق در استانداردهای اندازه‌گیری و بسته‌بندی GS1 برای اندازه‌گیری ابعاد محصولات و بسته‌بندی استفاده می‌شود. عکس‌ها و تصاویری محصولات، سازگار با مشخصات تصویر محصول GS1 هستند که در حال حاضر استانداردی مناسب برای رنگ تصویر و کیفیت و همچنین فرمت‌های فایل، ویژگی‌ها و اندازه هستند. به‌عنوان بخشی از روند ضبط داده‌ها و تأیید آن، همچنین Immagino باعث می‌شود تا استفاده ازلاگ های GS1 رای استفاده اپلیکیشن های کارکنان، به جهت مبارزه با استفاده غیرقانونی و یا غیرمجاز از GS1 جهانی، توسط پیشوند شرکت‌ها و کلید شناسایی GS1 ممکن شود.

Immagino اولین گام مهم در جهت تصویب گسترده از شبکه جهانی هماهنگسازی دادههای (GDSN) GS1، است. در پایان سال 2015، Immagino، تحویل محتوای دیجیتال به‌روز شده برای ده‌ها هزار GTINs را از طریق GS1 GDSN بیان کرده است، به‌طوری‌که می‌توان از کیفیت بالای داده‌های مستر محصول، در سراسر زنجیره‌تامین جهانی استفاده کرد. GS1 GDSN و Immagino یک اولویت برای کل صنعت خرده‌فروشی است زیرا آن‌ها به بهبود مدیریت پیچیده‌ای از داده‌های مستر کالا (master data) ، برای صرفه‌جویی قابل‌توجه ای در هزینه، کمک می‌کنند. Maniele Tascaمدیرکل، بازاریابی Selex Gruppo. با این شرایط Immagino دارای موارد زیر است:

  • کارآمدی: بدون روند افزونگی؛ نقش‌ها و مسئولیت‌های افراد درگیر روشن است.
  • تکمیلی: این نسخهها برای مواد غذایی و غیر غذایی، مواد غذایی تازه و اقلام وزنی متغیر، برای بسته‌بندی استاندارد، فصلی و تبلیغاتی کار می‌کند.
  • چند مجرایی: تصاویر باکیفیت بالا میتواند برای وب‌سایت‌ها، اعلامیه چاپ و کاتالوگ، نمایش تبلیغاتی و تبلیغات، استفاده شود
  • دقیق بودن: حداکثر دقت در پردازش و ارائه تصاویر و اطلاعات، تأییدشده توسط صاحبان نام تجاری
  • انطباق: تضمین انطباق با الزامات EU1169 برای فروش از راه دور محصولات غذایی
  • تمرکزمصرفکننده:پاسخ به انتظارات مصرف‌کنندگان از یک تجربه خرید خوب
  • در دسترس بودن: 24 ساعت شبانه‌روز ، 7 روز هفته
  • نام خوب تجاری برای شما: فهرست برندهای به‌روز شده در Immagino باعث کنترل بر اطلاعات در تمام کانال‌های منتشرشده، می‌شود.
  • قابل‌انعطاف: بهره‌مندی از تصویر و داده‌های «یک به چند» اشتراک‌گذاری شده و یا معیارهای سفارشی اشتراک‌گذاری داده‌ها بر اساس مورد به مورد. [3]

امروز رقابت در شرکت‌های کوچک و متوسط ​​بستگی به ابزاری مانند Immagino دارد. رناتو بناگلیا (Renato Bonaglia) مدیرعامل شرکت، Alcass

  1. مزایای کیفیت داده انبوهسازی شده در صنعت خرده‌فروشی کلمبیا

: Massifying یک استراتژی انبوه است که برخی از شرکت‌های لوکس به‌منظور دستیابی به رشد درفروش محصول استفاده می‌کنند GS1. کلمبیا ابتکار عمل ترویج کیفیت داده را برای افزایش ایمنی مصرف‌کننده شروع می‌کند.

در سال 2013،GS1 کلمبیا به‌منظور بررسی کیفیت اطلاعات دریافت شده از تأمین‌کننده مطالعه‌ای را انجام داد. نتایج نشان داد که 96 درصد تناقضات در اطلاعات گزارش‌شده تأمین‌کنندگان به خرده‌فروشان و 48٪ از محصولات داده اشتباه است. در حال حاضر تمرکز بیشتر بر روی کیفیت داده‌ها، خرده‌فروشان کلیدی و تأمین‌کننده‌ها از طریق GS1 کلمبیا (LOGYCA) برای کمک به اطمینان، دقت و صحت اطلاعات مربوط به محصول از طریق برنامه ملی کیفیت داده‌ها است که با استفاده از استانداردهای GS1 و راه‌کارهای آن صورت گرفته است. این ابتکار، پشتیبانی شده بازیکنان کلیدی صنعت، توسط GS1 کلمبیا و LOGYCA در سال 2014 راهاندازی شد و شامل مشارکت شرکتهایی بدین‌صورت در زیر آمده است:

129.731 محصولات ضبط‌شده به‌روز، 19 خرده‌فروشی، 3423 تأمین‌کننده [4]

سفر به‌سوی تعالی داده

شناسایی:

شناسایی محصول با سیستم استانداردهای GS1 و چاپ بارکد باکیفیت پارامترها

اشتراکگذاری:

استفاده از اعتبار استخر داده GDSN و تبادل اطلاعات برای محصولات موجود و تضمین کیفیت اطلاعات در طول معرفی محصول

ضبط داده:

گرفتن اطلاعات از 62 ویژگیهای فیزیکی مهم مانند توضیحات کوتاه‌مدت و بلند، داده‌های حجمی، جنبه‌های تغذیه‌ای و تصاویر محصولات، واحد تدارکات، با استفاده از چارچوب کیفیت داده‌ها و موافقت کمیته استانداردهای محلی است. فرآیند ضبط توسط ارائه‌دهندگان خدمات از قبل تأییدشده و با موافقت GS1 کلمبیا اجرا می‌شود.

گواهی اعتبار:

GS1 کلمبیا بر اساس چارچوب کیفیت داده به تولیدکنندگان گواهینامه اعطا میکند به‌طوری‌که آن‌ها میتوانند محصولات خود را با دریافت‌کنندگان داده به‌طور مستقیم و بدون فرآیند ضبط داده توسط شخص ثالث، عملیات انطباق را انجام دهند.

مزایای استفاده:


افزایش دید محصولات


حفظ ویژگی‌های محصول به‌صورت به‌روز شده


اجازه اشتراک‌گذاری اطلاعات قابل‌اعتماد بین شرکای کسب‌وکار


کاهش خطاهای کتابچه راهنمای کاربر در چک کردن


افزایش سطح خدمات به مشتریان و وفاداری مصرف‌کننده


بردن تجربه خرید مشتریان از طریق omnichannel

فنّاوری پیشرفته

تصویر سمت راست: برای افزایش و تضمین دقت 100 ٪،GS1 کلمبیا (LOGYCA) تکنولوژی پیشرفته Cubiscan 125 را به دست آورد:

    • طراحی‌شده برای کار و ارتباط با برنامه‌های کنترل موجودی (WMS)
    • انتخاب ساده مکان برای ذخیره‌سازی، چیدن، انتخاب جعبه و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل
    • سازگار با بهینه‌سازی بارگیری و برنامه‌های کاربردی اندازه بارگیری، حذف ورود اطلاعات دستی و محافظت از یکپارچگی دادهها (شکل زیر) [4]

فنآوری تجهیزات شامل یک Alphashot، یک استودیوی عکس جمع‌وجور با حذف پس‌زمینه به‌صورت خودکار، قادر به ضبط تصاویر محصول با نمایش 360 درجه. محصولاتی مانند عکس کفش، چکمه، لوازم جانبی مد و لوازم‌خانگی، تلویزیون، کیسه‌های بزرگ، انواع مانکن‌های نیمه و مبلمان کوچک هستند که به‌طور کامل با تکنولوژی 360º، به‌طور خاص برای تجارت الکترونیک و برای اطمینان از عملکرد بدون مشکل بر روی هر کامپیوتر، دستگاه تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی بهینه‌سازی شده است. (شکل زیر) [4]

طرح ملی کیفیت دادهها، کیفیت لازم برای تقویت رابطه بین صنعت و خرده‌فروشان بزرگ را ارائه خواهد داد.

Grupo Nutresa در این ابتکار شرکت کرده و در حال کار برای بهبود فرآیندهای ما به‌منظور کمک به هدف طرح ملی کیفیت داده‌ها است. هوگو ولز رسترپو

(Hugo Vélez Restrepo) مدیر خدمات مشتری IT

فرآیند صدور گواهینامه اجازه داده است گروپو اکسیتو و دیگر خرده‌فروشان، به‌منظور توسعه یک چارچوب داده‌های سازگار به ساخت کیفیت اطلاعات محصول پرداخته و مطمئن باشند که اطلاعات جمع‌آوری‌شده حقایق مربوط به تدارکات، تجارت و فرآیندهای عملیاتی را فراهم می‌کند. خوان سرگئی بتانکور

(Juan Sergei Betancur)

Analist زیرساخت های تدارکات

گروپو اکسیتو(Grupo Éxito)

نتیجه‌گیری

کیفیت داده در GS1 با اهداف، افزایش رضایت مشتری با تضمین دقت و صحت اطلاعات محصول و مواد تشکیل‌دهنده، قیمت، اطلاعات تغذیه‌ای، تقویت اعتماد و همکاری بین شرکای تجاری، افزایش بازده زنجیره تأمین و کاهش هزینه‌ها از طریق کاهش خطاهای، کاهش تأخیر در نقطه فروش به‌عنوان یک نتیجه از کاهش خطاهای اندازه‌گیری، افزایش قابلیت اطمینان و بهره‌وری از حمل‌ونقل کالا و تحویل به فروشگاه و انبار و تضمین انطباق بهتر با استانداردها و مقررات صنعت انجام می‌شود. همه این موارد نیازمند داشتن یک مدیریت داده‌های مستر (master data) و حاکمیت بر پردازش اطلاعات چرخه عمر است که این برنامه شامل مجموعه‌ای از الزامات استاندارد صدور گواهینامه که برای بهبود کیفیت اطلاعات و تصاویر در منبع در نظر گرفته‌شده است. بهبود و استفاده از اطلاعات برای گیرنده نهایی است که می‌تواند یک‌خرده فروش، بیمارستان، تنظیم‌کننده، مصرف‌کننده و یا بیمار باشد.